Αρχική » BLOG » Αλλεργική ρινίτιδα στο σχολείο – κάτι περισσότερο από ένα φτάρνισμα !

Αλλεργική ρινίτιδα στο σχολείο – κάτι περισσότερο από ένα φτάρνισμα !

  • από

Συμβουλές και οδηγίες

Τα αλλεργικά συμπτώματα με κνησμό σε μύτη και μάτια, καταρροή, μπούκωμα και φταρνίσματα μπορεί να δυσκολέψουν τη ζωή ενός μαθητή και να επηρεάσουν την επίδοσή του, ειδικά κατά τους μήνες της άνοιξης και του καλοκαιριού, αλλά και οποτεδήποτε μέσα στο χρόνο. Οι γύρεις (περδικάκι, ελιά, γρασίδια, σιτηρά και δέντρα) είναι οι συνήθεις αιτιολογικοί παράγοντες (χωρίς να αποκλείονται κι άλλοι) και επηρεάζουν την πλειοψηφία του “αλλεργικού παιδιού”.

Η αλλεργική ρινίτιδα και επιπεφυκίτιδα μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από απλά συμπτώματα για όσους το βιώνουν στα σχολικά χρόνια. Η κοινωνική ζωή για την οποία υποσυνείδητα προσπαθεί ένα παιδί μέσα στην τάξη γίνεται αυτομάτως πολύ πιο δύσκολη την περίοδο των συμπτωμάτων. Εμείς οι ίδιοι σαν ενήλικες εμποδίζουμε ένα φτάρνισμα μέσα σε ένα χώρο με ακροατήριο προκειμένου να μην τραβήξουμε την προσοχή, ενώ αισθανόμαστε άβολα όταν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε χαρτομάντηλο μπροστά σε ακροατήριο ή ακόμα και σε φίλους ή γνωστούς που αυτομάτως απομακρύνονται προκειμένου να προστατευτούν από ένα δυνητικά μεταδοτικό νόσημα. Φανταστείτε το ίδιο – και επαναλαμβανόμενα – για ένα παιδί μέσα στο σχολικό περιβάλλον όπου πολλές φορές μπορεί να γίνει πολύ σκληρό και να πληγώσει.

Παράλληλα, ο ύπνος διαταράσσεται από ενοχλήσεις της μύτης και των ματιών. Εμποδίζεται η αναπνοή και το αλλεργικό παιδί αναγκάζεται να αναπνέει από το στόμα ή και να ροχαλίζει κάποιες φορές, κάτι που σαφώς δημιουργεί τις προϋποθέσεις για κόπωση και εκνευρισμό κατά τη διάρκεια της μέρας. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα όταν συνυπάρχει το άσθμα, οπότε η άσκηση έρχεται να προσθέσει ακόμα περισσότερη κόπωση. Μακροχρόνια, ακόμα και η σωματική διάπλαση – ειδικά του μικρού παιδιού – μπορεί να διαμορφωθεί χάρη στη συμπεριφορά αποφυγής σωματικής άσκησης κάτι που τελικά αφορά και σε όλη την προσωπικότητα, κοινωνική ζωή και ευημερία του. Οι επιδόσεις στο σχολείο φαίνεται ότι σε ποσοστό 40% των αλλεργικών μαθητών είναι αισθητά μειωμένες κατά την περίοδο των συμπτωμάτων ειδικά αν αυτή διαρκεί για μήνες.

Η αλλεργική ρινίτιδα λοιπόν μπορεί να πάρει άλλες διαστάσεις όταν αναλογιστούμε τους τρόπους με τους οποίος κάνει αισθητή την ύπαρξή της μέσα στην κοινωνική ζωή και το εύρος της χρονικής περιόδου μέσα στο οποίο συνήθως γίνεται αυτό. Κατά τους μήνες της άνοιξης και του καλοκαιριού δεν ανθίζει μόνο η φύση ανθίζει αλλά και οι κοινωνική δραστηριότητα.

Παρακάτω λοιπόν παρατίθενται μερικές συμβουλές και οδηγίες προκειμένου να βοηθηθεί ο “αλλεργικός μαθητής” :

● Χρησιμοποιείτε αντιισταμινικά που δεν προκαλούν κόπωση και υπνηλία.

● Παρατηρείστε την ανθοφορία παράλληλα με την χρονική περίοδο ανάπτυξης των συμπτωμάτων. Ακόμα και αν δεν είναι αυτά τα υπεύθυνα αλλεργιογόνα τυχαίνει ταυτόχρονα να ανθίζουν συγκεκριμένα άλλα είδη φυτών που είναι.

● Όταν οδηγείτε με τα παιδιά προς το σχολείο έχετε κλειστά τα παράθυρα και το air-condition του αυτοκινήτου στη λειτουργία ανακύκλωσης του αέρα, έτσι ώστε να μην εισέρχεται αέρας από το εξωτερικό περιβάλλον.

● Εφόσον είναι δυνατό, τα κλειστά παράθυρα την ώρα του μαθήματος λειτουργούν ευεργετικά για τους αλλεργικούς μαθητές.

● Εξοπλίστε τον “αλλεργικό μαθητή” σε εξωτερικούς χώρους με γυαλιά ηλίου και καπέλο με γείσο ώστε να μένουν οι γύρεις όσο γίνεται μακριά από μύτη και μάτια.

● Βοηθείστε το παιδί να έχει έναν καλό ύπνο κρατώντας τα παράθυρα κλειστά κατά τις βραδινές ώρες. Παράλληλα, το πλύσιμο του προσώπου και των μαλλιών και ένα ντους πριν από το κρεβάτι μειώνουν τη μεταφορά του αλλεργιογόνου στα κλινοσκεπάσματα και το μαξιλάρι.

● Φροντίστε τα αντιαλλεργικά φάρμακα να είναι προσβάσιμα στο μαθητή όλη τη μέρα.

Η σωματική άσκηση και δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους μπορούν να αποτελούν πρόβλημα για τον αλλεργικό μαθητή. Παρακάτω παρατίθενται επίσης μερικές συμβουλές και οδηγίες που μπορεί να φανούν χρήσιμες :

Εξετάστε το ενδεχόμενο οι σωματικές δραστηριότητες στο σχολείο να γίνονται σε εσωτερικούς χώρους ή και να αποφεύγονται τις ώρες της ημέρας που οι γύρεις-αλλεργιογόνα βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα (νωρίς το πρωί και απόγευμα).

● Ενθαρρύνετε το μαθητή να φορά γυαλιά ηλίου και καπέλο με γείσο.

● Εάν το σχολείο διαθέτει ντους καλό θα ήταν το αλλεργικό παιδί να κάνει ντους μετά από δραστηριότητες σε εξωτερικό χώρο.

● Φροντίστε να υπάρχουν πάντα στη διάθεση του μαθητή τα κατάλληλα φάρμακα πριν, κατά και μετά την άσκηση / δραστηριότητα σε εξωτερικό χώρο.

● Ενημερώστε το σχολικό περιβάλλον για το πρόβλημα του μαθητή. Πρέπει να αποφευχθούν τα έντονα συμπτώματα ρινίτιδας / επιπεφυκίτιδας που κάποιες φορές ώρες αργότερα οδηγούν σταδιακά και σε ασθματική κρίση.

Τί μπορείτε να κάνετε στην περίπτωση που τα συμπτώματα δε βελτιώνονται ;

● Εφόσον η συμπτωματική θεραπεία και οι παραπάνω οδηγίες δε βοηθούν ιδιαίτερα σκεφτείτε αν και κατά πόσο χρησιμοποιούνται τα φάρμακα σωστά και με πρόγραμμα.

● Υπάρχουν διάφορες θεραπευτικές επιλογές για την αλλεργία του ανώτερου αναπνευστικού (αλλεργική ρινίτιδα / επιπεφυκίτιδα) που βοηθούν στην αποτελεσματική προσέγγιση των συμπτωμάτων. Μιλήστε με έναν ειδικό προκειμένου διασφαλίσετε την ποιότητα ζωής του μαθητή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.